تعداد صفحات: 20 کد محصول :6602 حجم فایل:54,45 KB نوع فایل :rar
مقدمه
در مشاهده رفتار محدثه در کلاس متوجه شدم او دانش آموز بسیار آرام و کم حرفی است. بسیار به ندرت در کلاس با من و سایر هم کلاسیهایش صحبت میکند. بیشتر اوقات در کلاس سرش را پایین انداخته و موقع تدریس و یا صحبت من، به من نگاه نمیکند. اگر سوالی در حین تدریس در کلاس برایش پیش میآید خودش سوالش را مطرح نکرده و گاهی اوقات از دوستش میخواهد که سؤال او را مطرح کند. در کلاس تنها با یک نفر که کنارش مینشیند صحبت میکند. در بحثهای گروهی و کلاسی و پرسش و پاسخ در کلاس هیچ زمانی داوطلب نیستو تنها زمانی که از او خواسته میشود برایز پاسخ گویی شفاهی در جلوی کلاس حاضر شود بسیار مضطرب و رنگ پریده حاضر می شودو قادر نیست به طور کامل به سؤالات پاسخ دهد.
توصیف وضعیت موجود
اینجانب ..................... دارای مدرک لیسانس مدت ........ سال است که در خدمت آموزش و پرورش در پستهای سوم ابتدایی خدمت کردهام. در سال جاری بعنوان معلم ابتدایی در دبستان 0000000 واقع در استان ......... شهرستان ..... مشغول به خدمت شدم.
مصاحبه با مدیر و سایر همکاران مدرسه
در صحبتی که با مدیر مدرسه سرکار خانم قانع راجع به محدثه داشتم، ایشان نیز به این موضوع اشاره کردند که محدثه برای شرکت در هیچ یک از فعالیتهای پرورشی و مسابقات مختلف فرهنگی – هنری و ورزشی مدرسه داوطلب نیست. حتی زمانی که مسئولیتی به صورت اجباری به او واگذار میشود قادر به انجام درست آن نیست چون نمیتواند با سایر دانش آموزان ارتباط مؤثر و خوبی داشته باشد. بیشتر اوقات زنگ تفریح در حیاط فقط با یکی از هم کلاسیهایش دیده میشود. زمانی که با او کاری دارم واز او میخواهم به دفتر مدرسه مراجعه کند، پشت در دفتر ایستاده و جرات وارد شدن به داخل را ندارد. در صحبتی که با چند همکار دیگر داشتم آنها نیز اشاره کردند محدثه در کلاس بسیار آرام و ساکت است. به هیچ عنوان برای انجام هیچ فعالیتی در کلاس داوطلب نمیشود و در ارزش یابی کتبی نمره بسیار بهتری نسبت به ارزش یابی شفاهی کسب میکند. در گروههای کلاسی بسیار کم فعالیت میکند و نظر میدهد و معمولاً نظر سایر دوستانش را تأیید میکند.
مصاحبه با مادر محدثه
در تماس تلفنی از مادر محدثه خواستم به مدرسه مراجعه کند تا با وی صحبتی داشته باشم. بعد از مطرح کردن مشکل محدثه در کلاس و مدرسه از مادرش خواستم تا کمی راجع به رفتار محدثه در منزل و نحوه برقراری ارتباط او با سایر اعضای خانواده و فامیل صحبت کند.
طبق گفتههای مادرش محدثه در منزل نیز دختری بسیار آرام بوده، خیلی کم با پدر و مادرش صحبت میکند و مسائل و مشکلاتش را به ندرت در منزل مطرح میکند. در مهمانیهای خانوادگی اغلب شرکت نکرده و یا در صورت شرکت بسیار آرام و ساکت نشته و با کسی صحبت نمیکند. در هنگام حضور مهمان در منزل نیز بیشتر وقت را در اتاق خود گذرانده و از حضور در جمع مهمانها خودداری میکند. البته قابل ذکر است که مادر محدثه این نکته را به عنوان حسن رفتار محدثه و نشان دهنده حجب و حیای وی مطرح کرد و از این مسئله بسیار خوشحال بود. مادر محدثه به این نکته نیز اشاره کرد که خودش بسیار کم و مختصر صحبت میکند و اهل زیاده گویی و توضیح بیش از حد نیست و در کل خانواده ای آرام هستند. وی گفت محدثه فرزند اول خانواده است و یک خواهر و یک برادر دارد. پدر محدثه کارگر بوده و برای امرار معاش خانواده بیشتر وقت خود را در خارج از منزل سپری کرده و در ساعات فراغت از کار بیشتر استراحت کرده و بسیار کم با فرزندانش صحبت کرده و با آنها ارتباط برقرار میکند.
اقدام پژوهی حل مشکل کم رویی و خجالتی بودن دانش آموز
اقدام پژوهی حل مشکل کم رویی و خجالتی بودن دانش آموز
نظرات شما عزیزان: